Bylo nám to jasné, že bude hromada dotazů a komentářů ke STRAVA a výzvě obecně, tak jsem se rozhodli, že zkusíme často opakovaná témata a otázky nějak přehledně zodpovědět. Chceme také zabránít šíření různých fám o tom, jak to letos bude nebo nebude…

Strava – názvosloví a použití

STRAVA je komplexní aplikace, které má mnoho funkcí. Tady ve skupině je mnoho uživatelů tohoto systému – jak pro trénink, tak jen pro zaznamenávání aktivit.

Letos (2020) jsme se rozhodli používat pro Adventní výzvu STRAVA, protože Endomondo ukončuje svoji činnost, a protože má velkou podporu zařízení, dobré návody a byla odkzoušena na jiných podobných akcích (např. na Teribear).

Pro naši výzvu musíš mít účet na STRAVA a jakkoliv si propojit aktivity (automaticky – viz návody, nebo manuálně přes web STRAVA).

STRAVA klub – je „organizační skupina“ ve strava, která umožňuje lepší komunikaci a sdílení v rámci komunity (klubu) – NENÍ potřeba být ve STRAVA klubu Adventní běhání, aby se tvoje kilometry načítaly do naší výzvy.

STRAVA challenge – STRAVA nabízí spoustu sportovních výzev. Naše výzva mezi nimi NENÍ. Používáme naší vlastní aplikaci, která si stahuje data ze stravy a následně je vyhodnocuje.

STRAVA Klub „Adventní běhání“ & výzva

Do výzvy se přihlásíš POUZE přes náš formulář – nic víc nemusíš dělat.

Úprava údajů (např. proč nemám u jména perníček)

Chyby děláme všichni. Údaje v naší výzvě jsou pouze ze STRAVA – Jméno, příjmeni, pohlaví a samozřejmě naběhané kilometry.

Zkontroluj si, že máš ve STRAVA uvedené své jméno a své pohlaví. Jak to poznáš? Pokud v žebříčku vidíš celé své jméno a pohlaví perníčku je tvé pohlaví, tak je vše v pořádku. Pokud máš například u jména otazník místo perníčku, tak to znamená, že jsi nezadal do STRAVA pohlaví, tak si to prosím u sebe ve STRAVA uprav.

Pokud jsi udělal/la chybu při zakládání účtu, nezoufej. Zaregistruj se znova. Tvůj účet se smaže (včetně aktivit) a následně znovu vytvoří. Aktivity se načtou do 24 hodin.

Přišel mi registrační email, ale nevidím se v žebříčku

Pokud ti přišel registrační email s překvapením, ale nevidíš se v žebříčku, tak prosím zkontroluj své jméno ve STRAVA. Nepíše ti to tam náhodou „STRAVA athlete“? Pokud ano, tak prosím zmeň tohle na své pravé jméno na webu STRAVA a znovu se zaregistruj. V žebříčku se najdeš hned a aktivity (i zpětně) naskočí do 24 hodin.

Nepřisel mi registrační email, ale v žebříčku se vidím

Pokud ti nepřišel registrační email s překvapením, ale vidíš se v žebříčku, tak fajn. To nejdůležitější, že se tvoje kilometry budou správně načítat, funguje. Zkontroluj si prosím svoji spam složku, jestli náhodou email nespadnul do ní. Pokud ne a moc bys překvapení chtěl/a, tak nám napiš na ahoj@adventnibehani.cz a my ti překvapení (po ověření registraci) pošleme 🙂

Jak se počítají kilometry

Stejně tak jako každá výzva, tak i ta naše má nějaká pravidla…

Přihlášením do výzvy jsi dal Adventni aplikaci přístup k tvým aktivitám. Každé ráno (cca 1-4) se naše aplikace spojí se STRAVA a bude si stahovat všechny aktivity za měsíc prosinec.

  • U každé aktivity kontrolujeme SPORT (tzn. běh). Všechny jiné aktivity jsou ignorovány.
  • U běžecké aktivity se kontroluje její trvaní a musí mít alespoň 30 minut.
  • Kontrolujeme čas aktivitiy v daném dni. Počítáme celkovou délku aktivity (nikoliv moving time a pod.). Aktivity na přelomu dne se započítají do příslušného dne kde splňují pravidla a poměrově se rozdělí (příklad 1. vyběhnu 23:29 a skončím 00:31), započte se mi 1/2 km do prvního dne a 1/2 do druhého dne; příklad 2. vyběhnu 23:10 a doběhnu 00:10, započte se vše do 1. dne).
  • Kontrolujeme „podezřelé aktivity“, které následně ručně vyhodnocujeme. Podezřelá aktivita je například pokud někdo za 30 minut ubehně 20km, nebo když někdo za 30 minut uběhne pouze 1km. Podezřelá aktivita NEZNAMENÁ automaticky chybná.

Žádné jiné parametry nevyhodnocujeme a nekontrolujeme – typ aktivity (žádná, závod/race, dlouhý běh/longrun, cvičení/workaout) ani nezkoumáme.

Synchronizace

Data se synchronizují 1x denně a to vždy ráno. Při synchronizaci jsme omezení pravidly STRAVA. Všechny vaše aktivity zpracujeme, ale předem upozorňujeme – můžete to trvat i více než 1 den. Snažíme se se STRAVA vyjednat lepší podmínky (menší omezení) přístupů tak, abychom byli schopni synchronizovat časteji. Prosím, opravdu není potřeba panikařit, že se vaše aktivita nezobrazila ve výzvě, v tvém online adventním kalendáři. Pokud je aktivita zapsaná na STRAVA, tak ji dříve či později zvládneme zpracovat a zobrazit! Budeme muset být všichni trošku trpěliví.